Raid på Ikea

Jag gillar Ikea. De har snygga möbler för låga priser, men framförallt är det enkelt att göra bra Ikea-hack eftersom man inte lagt 10.000 kr på ett bord tex!

Igår åkte jag och bästisen vid halv 12 till grannstaden och gjorde först varuhuset, sedan Ikea. Hittade två par byxor för 30 kr styck på H&M, kritstreckrandiga och med slag. Dessutom köpte jag blå och grå ögonskugga för 50% av priset samt ett nytt skärp. Mucho Fyndo! =)

Vi var tvungna att ta en kaffepaus innan vi gick in på Ikea sen, blodsockret hade rasat en hel del! Tyvärr hade vi inte tid att gå så länge på Ikea, blev en ganska snabb genomgång och ihopplockande!

# Billy hyllinsats för mina CD-skivor, 199 kr
# Bravur klocka, 399 kr, stor svart klocka som jag håller på och målar i guld.
# Två Toftbo hand-handdukar och två Toftbo badhanddukar, 49 kr resp 99 kr
# Emilia Mjuk badrumsmatta, 129 kr (Finns det en hård variant också?)
# Köksprylar, såsom korköppnare, stekspade, decilitermått, saxar
# Mysa Lätt täcke för dubbelsäng, 79 kr
# Och på fyndhörnan, Klubbo, tre-i-ett bord i svartbrunt för 415 kr, ordinarie pris 595 kr. Håller på och målar dem vita nu med dekoration i guld.

Så mina hack består alltså i att måla om klockan och borden. Det var ju visningsex så de var lite slitna, plus att den brunsvarta färgen definitivt inte passar hos mig. Jag har vitt, turkost, brunt och guld hos mig. Och en grå fotölj, men den är inte heller brunssvart.

 Bruna bord blir vita ->


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0