Tyskland

Efter en lång och faktiskt  ganska tråkig resa är jag nu framme i Tyskland. 3.3 timme sömn är inte direkt vad jag kallar utvilad, men jag mådde helt ok när jag gick upp halv 4 i morse. Duscha, raka benen, sminka och fixa för att sen ta bussen tjugo i fem. Men det var först då jag kommit fram till Tyskland som jag blev riktigt trött. Två timmars väntan gör det med mig, det värsta som finns är att vara uttråkad.

Jag gillar Tyskland faktiskt, södra delen av landet är jättevackert. Trodde att våren skulle vara mer framskriden här än vad den var, men förutom blommande körbärsträd så var det faktiskt fortfarande inte så grönt som jag förväntade mig. Ganska kallt dessutom, men jag har blivit lovad +20 och sol, vilket verkligen måste infrias för jag tog bara med mig toppar och blusar - inga varma tröjor! Inte ens mammas stickade sjal från 70-talet fick följa med den här gangen pga hans löfte.

Så underbart att träffa min pojkvän igen! En kan ju undra varför man skaffar sig en pojkvän som bor i ett annat land, men varför inte! Tycker det är väldigt spännande med kulturskillnaderna länderna emellan och hur lika vi ända är. Ibland är ju det tyska och det svenska ordet detsamma, vilket innebär att vi ändå förstår varandra. Dessutom arbetar jag ju bara 4 dagar i veckan, vilket ger mig långhelger och möjlighet att åka ner hit på små minisemestrar!

Idag tar vi det bara lugnt, imorgon ska vi till Ikea *blush* och senare i helgen till grannstaden vilket är en riktigt underbar bergsstad. Dessutom väntar Påskbrunch med hans mamma och bror så det här blir nog en ganska upptagen långhelg. Ska passa på att titta lite på smink och skor med om jag får möjlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0