Kunder....

... är för det mesta jättetrevliga och roliga och prata med. Roligast är det givetvis när man får en bra kontakt och kan skämta lite utan att det blir konstigt.

Dock finns det kunder som verkar tro att man kan behandla en telefonförsäljare hur som helst, vi är ju ändå jordens avskum. Eller? Grejen är bara den att jag också försöker förtjäna mitt levebröd, så jag inte behöver vara en belastning för samhället. Jag ringer inte för att störa utan för att hjälpa (jag säljer inte skitgrejer, jag rådgiver om något som alla behöver) och det är mycket frustrerande ibland när man inte når folk.

Tex:
# Pratar med en kvinna för en vecka sedan och kom överens om att jag skulle ringa igår. Ringde på utsatt tid runt kl 16 men iiiiingen hemma. Fick tag i henne senare på kvällen och vi bestämde en ny tid till idag. Ringer på utsatt tid och iiiiingen hemma. Får sedan tag i hennes man vid 8 på kvällen och frågar när hon kommer hem. Han säger att det går bra att ringa igen vid 9. Gör det men tror du någon svarar? Icke! Varför inte bara säga att man inte är intresserad istället för att slösa med min tid?

Blir så irriterad på folk som inte är hemma då man bokat tid med dem, folk som säger att det går bra att ringa senare men sedan aldrig svarar. Eller folk som man skickat prisförslag till och som sedan inte heller svarar. Fan va trött jag blir på det här jobbet...

En sak ska ni veta dock, jag är aldrig otrevlig mot en kund. Hur otrevlig de än är mot mig eller hur frutsrerad jag är, det kommer aldrig ett ont ord eller svordom över mina läppar som en kund kan höra. Igår fick jag dessutom höra att jag varit den trevligaste telefonförsäljaren hon nånsin pratat med, så jag har ju bevis. Är dessutom tillsvidareanställd just för den höga kvalitén på mina samtal, snarare pga att jag säljer som fan... Vilket jag inte gör tyvärr =//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0