50% AHA-syran lactic Acid

Köpte för 4 veckor sedan 50% AHA-syran lactic Acid på Tradera. Har använt den fyra gånger nu och tycker mig se en viss förbättring av min hud. Jag har ett ganska fult acneärr på höger kind och ganska stora porer på kinderna så det var främst de jag ville förbättra. Jag har även mörka pigmentfläckar under höger öga.

Jag har använt syran varje måndag 4 ggr som sagt. Svider så in i helvete men det vänjer man sig vid. Trodde att jag skulle bli röd och irriterad efteråt men har inte haft några större problem. Efter några dagar har jag flagat en aning men inte alls så mycket som jag trodde. Acneärret är fortfarande synligt men ser mindre ut, porerna har minskat och huden överlag känns mycket bättre. Mycket bättre lyster och känns mindre knottrig.

320 kr betalade jag för en flaska som räcker ca 10 ggr. Verkligen värt pengarna, med tanke på att jag fått betala minst 300 kr per gång på salong!

Betyg: 4/5 (minus för att den svider! ;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0