En titt på Borghese Cosmetics

image16Ni som tittade på Bachelor Rome nu i sommar kanske noterade att prinsens familj hette Borghese och att de har ett berömt kosmetikföretag, Borghese Cosmetics. Borghese har både smink och kroppsprodukter, allt från fötterna till håret. Jag har aldrig testat något av märket själv men sett att det finns på strawberrynet och blev lite nyfiken på att läsa lite mer.

Så här står det på borghese.com:
    "Borghese has combined the tradition of classic Italian beauty and modern sensibility to create a collection of color and treatment products of unparalleled effectiveness and quality that celebrate the unique beauty in every woman."

image15Förvisso är hudvård och sånt också intressant, men jag är mest såld på smink så det var den fliken jag klicka på först. Askarna är rätt neutrala i svart, glasflaskor/burkar för foundations. Mascarorna dock är desto mer spejsade! Kolla bara på den här Precisione Lash Defining Mascara. Vad gillar du den hylsan!

Annars måste jag säga att jag inte är så imponerad av vare sig förpackningarna, ögonskuggepaletterna eller läppglansen. Kanske är det ett märke som är mer måna om att göra bra produkter än att de ska se hippa ut för den 30-åriga it-tjejen? Jag är fel målgrupp helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0