Recension av Kiehls

image64

image23Ok, produkterna från Kiehls har jag haft här hemma och provat ett tag nu så det är kanske på sin plats att skriva nåt litet om dem?

# Baby Lip Balm
Lite för "lös" för min smak, för smetig helt enkelt. Men den gör läpparna mjuka och fina men det känns inte riktigt så glammigt eller fräscht. Har mest använt den här på nätterna faktiskt.

# Protein concentrate Shampoo, herbal for normal to dry och Hair conditioner and grooming aid, Formula 133
Jag har inte riktigt lyckats vänja av mig med att tvätta håret varje dag, men försöker så gott jag kan att tvätta varannan - vilket faktiskt funkar riktigt bra numera! Håret känns fortfarande fett dag två men inte så att man kan steka ägg på det direkt! ;-) Har inte provat att bara använda schampoo, kan ju vara det som gör skillnaden.

Sedan tycker jag inte schampoot luktar så gott heller, det är lite för dammig lukt för mig, såpa nästan. Men helt klart kommer jag köpa det här schampoot igen i större flaska, aldrig att jag använder sunsilk igen!!

# Ultimate strength hand salve
Pojkvännen använde upp min flaska på två dar eller nåt och blev helt chockerad då jag sa vad den kosta. Iofs tycker inte jag att den var så dyr men han föredrar visst handkrämer som kostar 2 euro. Jag tycker den är helt ok, lite åt det feta hållet och den känns lite för industri. Den känns inte så lyxig direkt, men den går in snabbt i huden och är behaglig större delen av dagen.

Har faktiskt köpt Gloves in a bottle från Santine och tycker att den är bättre för mina händer.

# Intensive treatment and moisturizer for dry or callused areas
Mest använt den här på armbågar och fötterna, men har inte direkt märkt någon större effekt.

Vad gäller proverna jag fick, så var Foaming non-detergent washable cleanser den produkt jag gillade bäst. Den biter faktiskt på sminket och ansiktet känns bra efteråt. Den kommer jag nog köpa i större flaska när jag beställer nästa gång. Calendula herbal-extract toner, for a normal-to-oily skin type tror jag att jag missat att testa, hehe... Ultra facial cream och Sodium PCA "oil-free" moisturizer, for a normal-to-oily skin type var helt ok dagkrämer, men kanske inte de bästa jag provat.

Så, hatten av för Kiehls, men kanske inte alla produkter passar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0