Recension av Smashbox!

image64

image60Köpte en del smashbox-grejer i våras på ebay, strawberrynet och tradera. Måste säga att jag inte är så nöjd som jag trodde, har väl gått på marknadsföringsknepen antar jag. Konstigt att jag fortfarande inte hittat den ultimata foundation, trots att jag snart fyller freaking 3-0 !

Nåja, här ska ni får höra om mina inköp:

# Smashbox studio seamless foundation
Konsistensen är helt ok på denna, köpte denna på strawberrynet för några kronor i våras men har inte använt den så ofta. Först använde jag den utan smashbox egen primer och då var den inte bra alls. Med primer blev den lite bättre men nja... Den är inte bra på mig. Färgen jag valde är åt det gula hållet eftersom jag har lätt röd hud, men förmodligen är det fel färg iaf. Dessutom har jag rätt stora porer på kinderna som suger åt sig rätt mycket av krämen och det är inte snyggt alls. Den håller ganska bra, minns inte om den är oljefri och jag orkar inte gå och hämta den nu.

Betyg: 2/5 (strawberrynet.com)

# Smashbox photo finish foundation primer med Dermaxyl
Älskar primers, älskar känslan av dem när man stryker på dem! Den här har solskydd till skillnad från smashbox andra primer, plus Dermaxyl som är nåt rynk-tjosan. Som primer är den helt ok, visst håller sminket länge men det beror ju också på vilken foundation.

Betyg: 4/5

# Smashbox Blush Flare
Blush som håller större delen av dagen och som också har rejält med pigment. Också snyggt som ögonskugga, schysst mörkrosa färg. (Pink Peach with Gold Shimmer)

Betyg: 4/5 (strawberrynet.com)

# Smashbox Focal Point Mascara
Usch, denna mascara var ett riktigt bottennapp. Men det kan hända att jag applicera det som en korkskalle med. Är kanske för van vid lite mer torra mascaror som det inte kommer så mycket med borsten. Den här var så våt att fransarna blev väldigt klumpiga.

Betyg: 1/5 (strawberrynet.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0