Helgdag och regn

Igår torsdag var det helgdag här i Brasilien, undrar vilket helgon de firade? Regn igen, så vi tog det lugnt på rummet fram till femtiden. Daniel var tvungen att jobba lite så det fick han göra i lugn och ro.

Vid fem gick vi iväg till Rue Visconde De Piraja, shoppinggatan i Ipanema. Gick förbi en frissa med manikyr, men av någon anledning kunde de varken klippa mig eller fixa naglarna. Kanske var fullt eller nåt, han sa bara nej. Efter 20 meter eller så insåg vi att alla affärer var stängda! Bara att vända och gå till Copacobana istället. Gick förbi marknaden igen, alla stånd hade inte slagits upp än, så det jag ville shoppa fanns inte. Dock köpte jag en liten present till min vackra mamma =) Vi får väl gå dit ikväll igen och titta. Stadsturen blev tyvärr inte av idag, de hade inte svarat på vårt mail eftersom det var helg igår. Hoppas den blir av imorgon, annars får vi ta oss till Corcovado och sockertoppen åtminstone på egen hand.

Det började regna ganska mycket när vi var på Copacobana, så vi gick tillbaka till hotellet, bytte kläder och åkte till Nik Sushi. Herregud, sushibuffe!! Tror inte vi åt så väldans mycket mer än normalt, men åt gjorde vi!! Underbar sushi!!!

Idag är det bara slött, ska se till att gå och shoppa snart.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0