Benefit - Dallas

image80image44
Så har jag då använt rouget/bronsern Dallas från Benefit ett tag. Jag börjar med att citera säljtexten på benefitcosmetics.com:
    "Give your complexion a natural-looking glow that will leave you looking younger, healthier and more vibrant. This sheer wash of color dusted across your cheeks, forehead and chin gives any complexion a healthy looking radiance... it's a glow that defies even Mother Nature."

Om vi börjar med förpackningen, så tycker jag den funkar. Rouget finns i botten på asken och de höga kanterna gör att det inte rasar en massa på mattan. Vem har inte trampat in rouge i den vita badrumsmattan, räck upp en hand? Jag gör det jämt och ständigt, så den höga kanten funkar verkligen för mig. Nu använder jag inte borsten som hör till utan min egen rougeborste (som jag iofs borde byta ut omgående). Tricket jag gör då är att jag helt enkelt vänder den upp och ner, så borsten hamnar i locket. Så slipper jag fundera på den! Man kan ju också ta ut borsten ur burken och lägga den nån annanstans, men jaja... Kan vara bra att ha vid resor!

Jag använder mitt rouge från äppelkinden uppåt. Jag har tidigare använt ett rouge från Smashbox som var väldigt rosa med guldglitter i, Dallas är mer subtilt, mer brunrosa. Det passar min hud perfekt och ger det en hälsosam färg som inte ser konstgjord ut. Den passar till ljus sminkning, till solbrännan, till inget underlag alls.

Det enda minuset för mig är det höga priset, 36 euro för ett rouge? Ouch! Men jag förväntar mig att det kommer hålla länge och inte smula sönder. Men jag tror att tack vare att jag blev sminkad så hittade jag den färg som passade bäst på mig. Inte för stark, inte för svag.

Betyg: 4 av 5, minus pga det höga priset på 36 euro (ungefär 350 kr).

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Låter snyggt! Och asken var ju otroligt läcker!

2007-09-29 @ 11:14:56
URL: http://www.sminkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0