En dag i en kvinnas liv!

image33

Lever du ett intensivt liv (till skillnad från mig)? Då går du kanske från jobb, till en dejt till ut och festar! Här får du lite tips på hur du med samma bas kan variera dig utifrån vilka yttre aktiviteter du har för dig! Sporta ingår inte!

Basen måste såklart förbättras under dagen, men gör du det rätt så ska den också hålla riktigt bra. Tänk på att jag använder oljefria grejer, så använd sånt som passar bra på dig.

Bas:
# Färgad dagkräm: Dermalogica sheer tint moisture spf 15 (medium)
# Concealer: Makeup Stores Cover All red
# Foundation: Mac Studio Fix Fluid spf 15
# Puder: IsaDora Oil Control Compact Power
# Rouge: Smashbox Blush, Flare
# Ögonskuggeprimer: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
# Mascara: Dior Maximeyes


På jobbet / Till vardags
Jag har iofs sminkat mig rätt mycket på jobbet också, men oftast är jag ganska nedtonad. En snygg matt ögonskugga och ett neutralt läppglans. För mig är det viktigt att se bra ut på jobbet också, därför lägger jag den tid det tar att se bra ut - hur trött jag än är på morgonen. Matcha gärna ögonskuggan med kläderna, det gör alltid jag och det är alltid kul för folk att kommentera =) Ps. Glöm inte att ha fina, rena och neutralt färgade naglar!

# Ögonskugga: Urban Decay Matte Eyeshadow (Revolver - stone gray)
# Kajal: Revlon Kohl Black
# Läppglans: Rosebud Salve


På en dejt / Middag
Går man på dejt vill iaf jag göra ett intryck, inte bli bortglömd så fort man skilts åt. Därför anser jag att man bör märkas en aning. Sminka dig inte som en transvestit dock, försök att göra det sobert ändå. Du behöver inte dra på nåt kul över naglarna, det blir bara jobbigt. Men killar är tydligen väligt förtjusta i långa naglar, så du kommer säkert få komplimanger för dem!

# Ögonskugga: Makeup Store, Cybershadow Baby Doll
# Eyeliner: Maybelline Fluid Eyeliner
# Läppglans: Kiko Lipgloss Diva Shine

Party!
Går man på party eller ut till nåt dansställe är det mörka lokaler som oftast gäller. Tänk på att inte översminka dig om du först ska på förfest på ett ställe som kan vara upplyst. Det ser ofta ganska illa ut. Men ska du direkt ut till ett "disco" kan du vräka på ganska ordentligt. Tänk på underlaget bara så det inte rinner bort om du dansar!

Glöm inte att ha någon häftig färg på naglarna!

# Ögonskugga: Mist Stockholm, Paris
# Läppglans: Colorstay Revlon Overtime lipcolor, Currant
# Läppglans: Face Stockholm Lipgloss, Rose

Kommentarer
Postat av: J......

Så snyggt!

2007-09-05 @ 22:17:35
Postat av: Robbie

Damn your hot :<

2007-09-05 @ 22:52:32
Postat av: Sminkan

Otroligt snygga bilder! Bra inlägg!

2007-09-20 @ 19:08:47
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Akrogirl

Tack! =))
And thanks Robbie ;)

2007-09-21 @ 00:08:20
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0