Från askgrön till brunett!

Sådärja, äntligen trillade det in lite pengar på kontot och för min del innebär det dels att betala förra månadens räkningar till mamma. Det innebar också att jag gick till frissan för att fixa mitt gräsliga hår!

Hemma såg det inte så illa ut, går väl att leva med typ. Men hos frissan i lysrörsljuset... Eekk!! Askgrönt! Efter min misslyckade toning så var det verkligen panik. Eftersom jag blekt och slingat så mycket under sommaren så kunde det inte bli annat än katastrof.

Frissan började med att göra en avfärgningsprocedur, med nåt schampoo och en röd färg av nåt slag som neutraliserade det gröna. Därefter färgade vi i den brunröda färg vi valt. Först var det illorange och det blev jag lite nervös över, men när det fått verka ett tag var det mycket mörkare. Jag ser väldigt blek ut av denna orangea färg!!

Tillslut var det dock färdigt och resultatet blev bra, i mitt tycke iaf! Flera olika bruna nyanser eftersom håret är slingat och blekt, samt röd i hårbotten efter neutraliseringen.



image71

Kommentarer
Postat av: Universalappeal

Du är så fin du. Nu blev jag med sugen på brunt hår. Jaja! Det får bli peruk i så fall.. haha!

2007-09-26 @ 00:01:57
URL: http://universalappeal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0