OMG KaDeWe!

Paradiset finns på jorden och det ligger i Berlin, på KaDeWe! Jag hade förväntat mig Mac och de vanliga märkena, inte Bobbi Brown, Benefit, Nars, Kiehl´s....

Mac kändes inte så intressant trots allt, Dior, Chanel, Biotherm, allt sånt skippade jag och gick istället till Bobbi Brown. Där blev jag tvättad och omsminkad med deras oljefria foundation, concealer, blush och läppglans. Såg väldigt bra ut, sa jag köpte deras foundation. Suck, jag är en sucker för foundations, har en hel sjö med olika märken hemma nu.

Nästa stopp blev Benefit, där jag naturligtvis också blev sminkad. Denna gång målade hon mina ögonbryn, jag fick High Beam runt ögonen, Dallas rouge och Benetint läppbalsam. Slutade med att jag köpte läppbalsamet och rouget. Måste köpa High Beam nästa gång =) När jag sa att jag kom från Sverige förstod hon vad jag gjorde där =)

Gick förbi Nars men kände att det inte var så intressant att köpa Orgasm nu när jag köpt Dallas på Benefit, så gick vidare till Art Deco, ett tyskt märke tror jag. Köpte en ögonskuggepenna där, små refillgrejer man sätter på en penna. Smart faktiskt. Mörkt grön och mörkt lila blev det denna gång. Billiga refiller, så kan säkert köpa fler nästa gång.

Sluten köpte jag även Lancomes Virtuose, fast den känner jag var ett felköp... Den kan jag ju lika gärna köpa hemma.....

Bilder kommer senare, tog inte med mig datasladden tyvärr!!

Ahhh är så trött nu, Ku´damm är en myyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket lång gata och jag har nu gått den två ggr!!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Låter helt underbart! Visst är det underbart när man får shoppa loss och fylla hela sminkväskan med nya små godbitar!

2007-09-15 @ 08:53:52
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Stylish

härligt med shopping! det är dit man ska ta sig alltså:)

2007-09-15 @ 11:10:24
URL: http://m84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0