Recension - MUS Heated Lash Curler

image44

image45Förra veckan köpte jag Makeup Stores Heated Lash Curler. Den kostade 165 kr och jag har hört mycket gott om den bland folk som testat olika värmetänger. Jag är dock inte alls nöjd med den.

För det första, du sätter på den genom att trycka upp själva tången med en knapp, men det finns inget som håller kvar den i påsatt läge utan du får stå där och hålla i den tills den är varm. Det tar iofs inte mer än 20 sekunder, men känns lite onödigt iaf. Det lyser en lampa på den, men dess funktion är enbart att tala om att ni har du satt på den - vilket man ju fattar eftersom den blir varm... För att veta om den är varm nog att använda så blir det rosa silikonjoxet vitt, vilket ju är helt ok antar jag. Hade dock föredragit en lampa eller nåt.

Sedan är det alltså dags att använda den. Jag kände mig inte så rädd att jag skulle bränna mig, så varm var den inte och den kom inte så nära. Däremot var den helt omöjlig att använda, iaf för mig med mina långa naglar. Den är helt idiotiskt utformad och knappen som man för uppåt sitter på insidan, mot kinden. Hade den sett ut som en vanlig tång med värme i så hade det varit mycket enklare att använda den.

Visst blir mina fransar böjda, men alldeles för mycket och för kantigt för att det skulle vara snyggt. Jag erkänner att det kan vara ett handhavandefel så jag dömer inte ut den helt och hållet. Men för min del var det bortkastade pengar.

Spara dina 165 kr och köp lite schyssta skuggor från Mus istället.

Betyg: 1 av 5

Kommentarer
Postat av: sminkan

Jag är inte förvånad. Tycker egentligen att MUS har ganska taskig kvalitet på sina grejer (skuggorna är okej, men resten) speciellt med tanke på priset. Men det är ju trist när man betalat en massa.

2007-09-13 @ 18:07:31
URL: http://www.sminkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0