Down Memory Lane

För tjugo år sedan..
Var jag 10 år och gick i trean på Smedbyskolan. Jag hade väl inte direkt några kompisar men jag var bäst på svenska och sämst på matte. Vad hände mer detta år? Ingen aning faktiskt!

För femton år sedan..
Alltså 1993, så gick jag på högstadiet på världens sämsta skola - Hagebyskolan. Jag hade lite kompisar som liksom mig var outkasten. Jag var mobbad, japp, det var jag. Blev tom misshandlad på busshållsplatsen en dag. Annars var det mest grunge och killar som gällde. Var alltid superkär i någon kille och Nirvana var bandet i mitt liv. En fruktansvärd period i mitt liv.

För tio år sedan..

Hade jag ganska nyss fyllt 20 år och tagit körkort i början på mars. Jag var arbetslös men jobbade en del som frilansande webbdesigner. Jag var ihop med Kari och han gjorde lumpen senare det året. Det skulle dröja ytterligare ett år innan jag flyttade hemifrån ihop med Kari och fick mitt första jobb.

För fem år sedan..

Alltså 2003, var jag fortfarande ihop med Kari. Vi pratade om att köpa hus tom. Jag bantade med viktväktarna hösten och våren 02/03 och gick ner 17 kg. Jag pluggade på universitetet men var väl inte direkt med på vad jag skulle göra. Sommaren 2003 dumpade Kari mig, ena dagen pratade vi semester, andra var jag singel. Jag köpte bostadsrätt och trivdes bra med mitt liv.

Nu...
Jobbar jag som tele-säljare, samtidigt som jag gör upp planer för att att starta eget företag. Jag är ihop med tyska Daniel som bor i Berlin och åker dit titt som tätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0