Söt drake!

Har ni sett vilken söt drake?

image237

Det finns en historia bakom den. Förr-förra året, alltså 2006, var jag nere i Tyskland för första gången för att träffa Daniel. Det var någon månad eller 3 veckor före jul, så vi åkte till julmarknaden i Heidelberg. Det var en regnig men otroligt mysig kväll, marknaden är verkligen så fin där. Inte alls som de hemska marknader här i Sverige där allt är handmade - i en fabrik i Kina...

Jag letade inte efter nån speciellt, men så sprang vi på ett stånd som sålde oljelyktor och där fanns denna drake. Det brann från hans närborrar och den var bara såååå fin! Men 32 euro, lite mycket... Hade inte så mycket pengar på mig så det blev ingen affär. Ångrade mig djupt hela helgen.

Det blir jul och min födelsedag kom och Daniel kom på besök någon vecka efter. Då berättade han att han åkt till Heidelberg igen men då var draken slutsåld. Han fick reda på var den hade tillverkats och åkte dit men de ville inte sälja den direkt till honom. Trots att han verkligen bönade och bad och erbjöd mer än den kostade på marknaden så fick han det inte.

Men så blev det ju julmarknad igen iår och då såg han till att hans mamma - som bor i Heidelberg - gick dit och köpte draken åt mig! Och nu hämtade jag den idag på posten och har hängt upp den ovanför köksbordet. Visst är den häftig? Måste bara köpa olja nånstans också... Jag lovar att posta en ny bild när den brinner. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0