Nytt fokus!

Ok! Nu satsar jag på ett nytt fokus! Min andra blogg, Kleiner Liebling, är som undertiteln lyder "bloggen om mitt liv". Mitt liv är ganska spretigt med mycket olika saker som intresserar mig. Som andungar, fyrverkerier och dagens outfit. Med denna blogg - Kleine Wundervoll (som betyder Lite Underbar, haha, min pojkvän kommer gnälla på min dåliga tyska grammatik!) - kommer det stramas åt en aning. Jag är egentligen usel på att skriva recensioner, men det kommer inte bara bli recensioner här utan det kommer bli en mix av lite allt möjligt.

Fokus ligger dock på smink!

Smink har intresserat mig sedan jag var 10-11 år. Köpte ett illrosa läppstift, som ju är modernt igen nu!, och blå ögonpenna. Köpte det mer för att det var häftigt än för att jag ville ha det eller fattade hur man skulle använda det. Mitt största sminkminne från innan jag på allvar började sminka mig, är från Karnevalen, cirkus 1988 eller så. Jag hade använt rouge som ögonskugga, och det var inte lite rouge heller. Rouget kom från Yves Rocher och var väldigt orange. Skitsnyggt, tyckte jag. Karneval tyckte fotografen som tog 20 bilder på mitt konstiga smink!

Intresset eskalerade på högstadiet. Jag gick i sjuan 1991 och det var den hårdsprejade luggens tid och förutom lugg hade jag även svart svart svart eyeliner. Jag var hård och jag gilla det.

Tyvärr fick jag tidigt ganska dålig hy, så mycket av min energi inom smink har gått åt till att dölja ärr och finnar och röd hud. Foundations är fortfarande mitt stora problemområde - jag tycks aldrig hitta den riktigt bra för mig. Den som täcker bra, håller hela dagen och som är i rätt färg.

Jag tycker själv att ju äldre jag blir, desto vackrare blir jag. Jag får mer känsla för smink och vad som gör sig bra på mig. Jag gillar fortfarande att ha ögonskugga, men försöker göra det lite snyggare än där 1988.

Min förhoppning är att jag ska orka uppdatera denna blogg så ofta som möjligt. Med dagens smink, tester, inköp, önskelistor, kanske tips? Vem vet. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0