Corcovado!

Japp, idag åkte vi upp till corcovado! Trodde vi skulle åka taxi hela vägen upp, men tydligen åkte vi till Trem de Corcovado, alltså bergståget upp för kullen. Riktigt lång kö till kassan, vi kom dit 11.30 och fick åka tåget kl 13! Jobbigt! Rätt dyrt med, 36 reais per person, för en tur- och returresa upp och ner för berget.

Grejen var den att när vi vaknade i morse var det strålande solsken och hela vägen i taxin såg det lovande ut. När vi kom upp på toppen var det bara en vit utsikt som väntade. Hela toppen var insvept i dimma! Desto roligre var det dock då det i 20 sekunder lättade lite, då hördes ett sus och alla sprang fram till kanten för att fota utsikten.

Nåja, nu har jag sett honom iaf, Christ the Redemer, jag föstår varför den är så avbildad. Den en verkligen mäktig!

Sedan tog vi bussen hem genom hela stan, det var också en upplevelse. =) Ikväll måste jag packa men jag hoppas på fint väder imorgon för lite sistaminutensolande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0