De forsta dagarna i Rio!

Fredag
Ja, som ni laste i mitt tidigare inlagg var ju planet till Paris fran Stockholm forsenat. Inte forran 21.30 lyfte det och landade inte forran 23.39. Mitt plan till Rio lyfte 23.15, det hade nog anda varit omojligt att hinna med anda med den korta tid jag hade pa mig! Idiotisk flygplats Charles De Gaulle!! Jag och ett tiotal andra forsenade manniskor fick darfor tillbringa natten pa hotell, i mitt fall Hotell Ibis i Roisse. Helt ok rum, men hur trott jag an var sa kunde jag inte sova. Vi kom fram till hotellet kl 1, jag gick upp 6.30. Inte mycket vila direkt.

Resan med mamma gick annars bra, vi hade mycket trevligt i bilen. Och jag var pa gott mod hela tiden aven om jag var lite forbannad nar jag insag att jag skulle bli forsenad.

Lordag
Sa pa lordagsmorgonen kl 8 akte jag tillbaka till flygplatsen. 9.20 skulle boardingen ske, 9.15 var jag framme vid gaten! Det tog alltsa 1 h 15 minuter att ta sig till flygplatsen, ga igenom sakerhetskontrollen och passkontrollen och sedan ta en buss till min gate! Men jag hann ga via taxfreen och sminka mig lite. Allt mitt smink var ju i den incheckade vaskan!!

Flyget var en Airbus med egen skarm i stolen framfor, med video ondemand etc. Sag pa en film som hette Waitress med Keri Russel och ocksa transformers samt lite annat smatt och gott. Sova kunde jag daremot inte gora. Jag var helt slut men det gick bara inte. Inte alls sa bullrigt som vanliga Boeing brukar vara, men andock.

Kl 19.30 landade vi sa i Rio, denna fantastiska stad. Min vaska tog ett senare plan sa det fick jag forst igar vid 3 tiden pa eftermiddagen. Men jag fick bra hjalp av Air France aven om de inte sa nagot om att jag kunde fa 100 euro i ersattning!! Vi tog bussen till vart hotell, Atlantica Copacobana som ligger 5 minuter fram Ipanema Beach. Bra hotell med bra standard. Tog en dusch och sedan sov jag som en stock!

Sondag
Fortfarande ingen vaska, den kom ju till flygplatsen med planet 7.45, men antar att de inte direkt skyndade sig att leverera den. Vi at frukost och gick ut pa promenad. Jag i valdigt tajta jeans.... SVETIGT! Vi gick hela Ipanema beach, upp for ett berg och sedan hela vagen tillbaka igen! Tog drygt 3 timmar eller sa. Utan solskydd, sa ja, jag har brant armarna och urringningen i nacken och pa brostet. Ansiktet klarade sig ganska bra, hade smorjt in mig med Dermalogicas Sheer Tint med spf 15, bara nasan som blev lite rod. Allt solskydd lag ju i resvaskan eftersom det var mer an 100 ml. Utsikten fran berget var fantastisk forresten, vi sag hela Ipanema Beach och alla hus, sa vacker stad.

Vid 14.50 eller sa var vi tillbaka pa hotellet, vi gick direkt up pa taket och badade. Sa skont att fa svalka sig, vattnet var namligen iskallt!

Kl 16 kom en man och hamtade oss, dags for fotboll!!! Som ni vet ar fotboll en enorm sport i Brasilien, Marcandoarenan ar dessutom Brasiliens andra storsta arena eller nat sant. Finalen i VM kommer hallas har 2014. Matchen var mellan Rio Flamengo och Santos och vi hoppades pa mycket folk. Vi fick som vi ville, 88.000 manniskor var dar!!! Det var ratt jobbigt egentligen, alla envisades med att stalla sig upp sa fort nat hande och da var man ju tvungen att stalla sig upp ocksa far annars sag man ju inget! Dessutom sjong de allihopa hela tiden! Oronbedovande!! Men otroligt haftigt med sa mycket folk!! Stamningen var lite spand emellanat de folk gralade om att de stod upp sa de bakom inte kunde se, men hur osams an folk var blev det rena yran da Rio gjorde mal! 88000 manniskor skrek och sjong resten av matchen och hela vagen ut ur arenan nar vi gick!! Herregud, det var nat helt annat an IFKs hemmamatcher! Otrolig upplevelse!!

Nar vi sent om sider som hem akte vi till Leblon Sushi, ett fint sushistalle. Dar satt vi i tva timmar och tryckte i oss ljuvlig sushi, mums!!! Sen hem och sova som en stock igen!

Mandag
Idag regnar det. Vi sov lange och bestallde sen frukost pa rummet. Mat for en hel arme sa vi sparade brodet och sylterna till lunch eller snacks. Och nu sitter jag har. Vi skulle egentligen gatt till stranden idag, men jag tror nog vi hinner det senare i em. Annars ar det skont att slappa pa rummet med. Daniel har ju jobbat ratt hart sen han kom till Brasilien sa han behover slappa ocksa. Vi aker nog pa stadstur imorgon eller sa och tittar pa alla sevardheter.

Hoppas ni har det bra dar hemma och tack for att du laste =)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh så skoj mysigt med frukost på rummet. skönt att väskan kom sen. Vad badade du i på taket då? Hade du bikinin i handbagaget? Många Kramar!

2007-11-12 @ 16:10:58
Postat av: Akrogirl

Japp, hade packat ner ena bikinin i handbagaget, man ar val smart!!

2007-11-12 @ 16:17:34
Postat av: Sanna

hoppas du har det underbart! Här hemma snöar det och är kallt och blött!

2007-11-13 @ 21:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0