Farväl till mina långa naglar!

Ja, som bekant gick ju min pekfingernagel av i Paris, så jag kände att det nog var dags att klippa ner dom allihopa. Jag gillar att ha långa naglar, men på sistone har jag känt mig lite handikappad. Svårt att greppa och en massa finlir som helt enkelt inte fungerar normalt. Självklart vill jag inte vara helt nagellös, jag avskyr mina perioder av nagelbitande. Så jag klippte ner dem till kanske en halv centimeter. Högra handen var lite svårare, blev lite kortare pga att jag knappt kan klippa med min vänstra hand! Anledningen till att jag klippte ner dem är att det tar för lång tid att fila ner 1 cm nagel.

Ok, bildbevis följer!

Före nerklippningen, vänster hand. Lite slarvlig med acetonet, men struntsamma.
image178

Efter klippningen, innan filningen
image179

Och så efter filning och lackning av ett ljust beigenudefärgat lack från Mavala.
image180

Kommentarer
Postat av: Towe

Tycker att det är helt underbart att du kan växa ut naglarna så långt. Fint fint fint!

2007-11-20 @ 23:07:05
Postat av: Lovelymakeup

jikes! Om ändå mina naglar kunde växa så :)

2007-11-20 @ 23:36:51
URL: http://lovelymakeup.se
Postat av: ako

underbar längd du hade där på överst bilden, skitfina!! men dom är fina nu också och växer ju tillbaka :)

2007-11-21 @ 12:43:29
Postat av: Heaven

visst kommer du spara ut dem långa igen?

2007-12-05 @ 15:18:38
Postat av: L.B

Hey, ville bara säga att dina naglar på sista bilden efter klippningen, ser sjukt mycket friskare och fräshare ut! =) och dom är fortfarande långa!

2008-04-09 @ 14:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0