Huskur - blankare hår med äggula?

image159Idag när jag äntligen gick upp (vid 1, somnade inte förrän 7) började jag med att vispa ihop två äggulor. Dagens experiment är den gamla klassiska huskuren att en äggula ger blankt och fint hår. Jag har funderat en hel del på hur denna huskur egentligen ska genomföras. Ska man blöta håret först? Tvätta håret tom eller ska det vara torrt och otvättat? Vilket fall som helst, orkade inte skölja det så det fick bli torrt och otvättat. Två äggulor borde räcka till mitt hår tänkte jag.

Sagt och gjort, med kattens upprörda jamningar över mitt slöseri på godis kletade jag in denna gula sörja i håret. Lättare sagt än gjort, torrt hår är svårarbetat när man applicerar såna här grejer. Hittade inte heller min pensel som jag vet att jag har för äggulestrykningsexperiment i köket så det fick bli med händerna. Yuck.

Efter 10 minuter en kvart ställde jag mig i duschen. Då hade denna sörja torkat och det var inte det lättaste att få bort allting. Fick bli två shamponeringar och balsam innan det kändes fräscht. Nu har håret börjat torka och titt på fan! Det ser otroligt fräscht ut och är väldigt lent! Balsam allena brukar inte ge denna känsla och det har ju inte hjälpt på mitt matta hår på sistone heller!

Men som sagt, blöt håret först för lättare applicering och blanda gärna i lite olivolja med. Denna huskur ger jag 4 av 5 möjliga! Minus för att det är så geggigt och inte luktar ros direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0