Vad jag tar med mig i sminkväg till Rio!

image169Sådär, packad och klar att gå och lägga mig i princip! Ska bara surfa på alla mina kära bloggkollegor innan jag stänger ner =) Har packat en massa toppar, klänningar, shorts, olika skor, olika krämer med olika syften och så det som är svårast på solsemester - sminket.

Ska man bara hänga på en öde ö spelar det ju mindre roll, men nu ska jag till Rio. En storstad! Jag vill inte se ut som tredje världskriget! Vi kommer ju inte bara ligga på stranden utan också gå på stan, äta på restauranger, åka på sightseeing och gå på fotboll. Så lite smink måste följa med för kvällsbruk!

Därför har jag packat ner foundations, några olika ögonskuggor (lila, gröna, brun, grå och turkos), Too Faced bronzer Sun Bunny, läppglans och läppbalsam, linsvätska, primers och concealers. Mascara och mascaratången tror jag är det jag kommer använda mest iofs.

Vad skulle du ta med dig på solsemestern?

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vad kul du ska ha! Hoppas verkligen din semester blir fantastisk!

2007-11-09 @ 10:46:52
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: leonie

Jag skippar numera foundation när jag reser till varmare klimat - den smälter ändå bara bort på huden.Dessutom behöver jag mindre smink när jag blir brun.Rouge,kajal,mascara och läppglans brukar det bli (även om jag alltid packar ner mycket mer "för säkerhets skull").Hemma använder jag betydligt fler produkter.
Ha en underbar resa!

2007-11-09 @ 12:08:15
Postat av: frajda

Mascara, läppglans, några fina skimriga ögonskuggor och ett schysst solpuder! Ha så kul :)

2007-11-09 @ 12:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0