Solskydd?

Eftersom denna ingen-sol-på-hela-sommaren-lekamen ska åka till Brasilien om ca 20 dagar, så behöver jag så klart lite tips från er. När jag åkte till Thailand 2004 så brände jag mig rejält på axlarna. Senare hade jag för hög spf på resten av kroppen så jag fick ingen färg alls.... Så jag behöver era tips på vad som är de bästa solskydden.

Ska man köpa dyra märken som Clarins eller budget som apotekets? Är spray-form ett vettigt alternativ eller? Bör jag sola i solarium några gånger först eller vad tror ni? Jag vill ha en schysst bränna när jag kommer hem, inte se ut som en chokladbit. =)

Och ja, jag ska hålla hårt i väskan, dont worry Frajda =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Till kroppen går det bra med vilken budgetkräm som helst tycker jag. Jag gillar t.ex. ldb lotion. Till ansiktet måste däremot jag tipsa om Neutrogena Ultra sheer dry-touch. Syns inte, känns inte, kladdar inte. Passa på och köp den när du är utomlands!

2007-10-19 @ 13:44:14
URL: http://www.metrobloggen.se/notd
Postat av: Katarina

Jag var på Mauritius i vintras och då krävdes spf 50 för annars brände jag mig direkt och då är jag inte särskilt känslig ändå då jag är mörkhårig och inte särskilt blek av mig. När jag är i Spanien så brukar jag köra spf 25. Tror inte att de där sprayerna är lika säkra som cremerna, jag skulle satsat på något apoteksmärke såsom t ex Roc eller Vichy, de ligger i mellanprisklassen och håller god kvalitet samt kladdar minimalt.

2007-10-19 @ 14:06:14
Postat av: SantaCarolina

Jag tycker absolut att Apotekets krämer och sprayer funkar bra. Känns faktiskt aningens dyra för att vara budget...Underbart med Rio, Bruno Santos tjatar om att man MÅÅÅSTE åka till Brazil en gång i livet...haha

2007-10-21 @ 16:25:03
URL: http://santacarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0