Dagens - brun grund med grönt skimmer

Idag gjorde jag något så ovanligt som att sminka mig helt och hållet - och sedan stanna hemma. Ensam. Normalt om jag bara är hemma och slöar (som jag gör alldeles alldeles alldeles för ofta) så sminkar jag mig inte alls. Jag testar inte ens någon kul kombo och ibland duschar jag inte ens! Ve och fasa, tur man bor ensam!

Idag när jag gick upp sent och såg att solen lyste kände jag ändå en viss längtan efter att gå ut och träffa nån. Konstigt nog försvann den känslan efter att jag sminkat mig. =/ Idag gjorde jag faktiskt ett experiment också! Jag gjorde tvärtom mot vad jag brukar då jag sminkar mig. Nämligen började med ögonskuggan och la därefter en foundation!

Började alltså med att grunda med UD potion primer. Åh, den är snart slut så borde beställa nu när den finns på lager igen på Blush. Därefter lade jag Makeups Stores bruna, matta skugga Deadly på hela den rörliga delen. Därefter rotade jag runt i min röriga sminksamling och fiskade upp MAC-pigmentet Old Gold. Hade nog egentligen ingen riktigt tanke när jag valde just den färgen, ville bara ha ett snyggt guldskimmer. Undertill la jag sedan det andra pigmentet Night Light, en grönguldig ganska mörk färg som jag gillar väldigt mycket.

image161


Som jag misstänkte blev det en massa nedfall under ögat! Bara att borsta bort och börja pensla på foundation, concealer, puder, rouge som idag blev Smashbox Flare. Läpparna fick en dust med Oriflames kyssäkta läppstift i serien Paris och sedan Benefits Benetint läppglans över.

Och sedan stannade jag bara hemma med en bok i stället... Suck ja ;)

Kommentarer
Postat av: Beautynet

Wow vad snygg kombo med läppstiftsfärgen till det gröna. Du borde gå ut och visa din succé, men en bok är alltid trelvigt. :)

2007-11-03 @ 20:37:16
Postat av: Akrogirl

Jag vet! Tänkte det hela tiden också men ooooorkade inte... Knäppt det kan bli ibland...

2007-11-03 @ 21:26:44
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/
Postat av: rocketqueen

Läckert! Fina bilder du får till på sminket.

2007-11-03 @ 21:31:32
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: leonie

Snyggt och lyckad färgkombination.Ibland kan det vara kul att piffa till sig även om man inte ska ut eller träffa någon.

2007-11-04 @ 11:46:47
Postat av: ann

fina färger mellan ögon,ögonskugga och läppar!

2007-11-07 @ 17:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0