Hemma!

Så var man då hemma i Norrköping igen!

Att resa är alltid en väldigt bitterljuv känsla för mig. Jag älskar förberedelserna, att vara på resmålet, men jag hatar själva resan - att sitta inklämd i ett plan 9 timmar och äta kall flygplansmat och sova dåligt. Jag älskar också att komma hem igen, att få krama min katt och packa upp mina grejer. Nu är jag dock alldeles för trött för att göra annat än sova och gosa med Wendy, jag har ju tid imorgon och övermorgon och dagen efter det... ;-)

Vi var upp till Sockertoppen i söndags, vädret var mycket finare där uppe och vi såg hela Rio från ovan plus delar av Rio som vi inte sett innan. Mycket vackert att titta på! Jag gick omkring i värmen i mina resekläder, tajta jeans och klänning. Smart! Efter Sockertoppen fick vi en chans att gå till Ipanema och bada och sola några sista timmar, är faktiskt brunare än Daniel, trots hans "sydländskare" påbrå!

MAC fanns ju givetvis inte på flygplatsen när man åker därifrån, utan den MAC jag såg var enbart i din taxfree som fanns i anslutning till bagageutlämningen! Då hade jag ju inte tid att gå dit och titta, min väska var ju borta och Daniel väntade. Gick omkring jättelänge inne i taxfreen men hittade inget jag ville ha. Tillslut köpte jag en handlotion gjord på frukt/bär/rötter/nånting från Amazonas.

Min stackars pekfingernagel som började gå av för någon vecka sedan överlevde ända till säkerhetskontrollen på Charles De Gaulle - där fastnade jag i något och den gick slutligen av. Dessutom håller min tumnagel på att gå av, så nu tänker jag klippa ner allihopa. Inte till kanten såklart, men kortare än 1,5 cm långa! Känner mig rätt handikappad med mina naglar ibland. Kan inte greppa ordentligt, ta i saker eller allt möjligt. Ska bli rätt skönt  att få klippa ner dem! Resultat kommer senare!

Om ni är intresserade av min resa i Brasilien (att kolla på bilderna alltså), så kommer jag lägga upp dem på min andra blogg. http://kleineliebling.blogg.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0