Boken om makeup

image150Nostalgiresan börjar här!

När jag var tonåring köpte mamma "Boken om make-up" av Sarah Collins. Jag minns att jag lärde mig en massa nyttigt i den men smink var inte så intressant då. Kan hända också att jag mest tittade i den efter 1990, då var sminkmodet från 1983 (då boken är tryckt) inte särskilt trendigt eller aktuellt. Dessutom, runt 1990, var jag precis på gränsen till att bli tonåring och det sista jag ville var att bli pådyvlad hur jag skulle se ut. Men jag minns att jag faktiskt tittade i den, men aldrig hade produkter nog att testa dem.

Men nu! 80-tal är ju så hett! Och bilderna i den här boken är så grymt coola! Riktigt roligt att bläddra i den och få inspiration =) Tyvärr finns den ju inte att köpa längre, men det finns säkert nyare böcker inom samma tema. Ibland är det kul med lite yttre influenser. =)

Imorgon ska jag testa mejken på framsidan, fast i lila istället och utan den oranga ögonskuggan =))

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Hade också den här boken! Det var ganska roliga bilder, det har du rätt i. Kanske ska ta och leta rätt på den. Frågan är bara i vilken gigantisk låda full med skräp på mina föräldrars vind som jag ska titta i...

2007-11-07 @ 13:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0