Dagens - frostbitten

Idag gjorde jag ett foundationsexperiment. På högra ansiktshalvan hade jag Bobbi Brown, på vänstra Mac. Båda är täckande, oljefria foundations som kostar som ett mindre hus. Syftet var att testa dem mot varandra såklart, för att verkligen se hur de såg ut direkt på huden och senare under dagen. Tyvärr blev bilden väldigt oskarp, önskar jag hade en bättre kamera än min mobilkamera.

Jag gjorde verkligen ren huden innan med Sukí Lemongrass Cleanser och använde sedan Sukí Velvet Facial Cream. Borsten gjorde jag rent igår, så here we go. Tog lika mycket av båda men tyckte att Mac´s var mycket drygare och täckte bättre. BB´s flöt in i porerna på kinderna och även på torrare partier. Normalt gör jag inte ren huden innan jag sminkar mig, brukar ju alltid duscha innan jag går ut. Kanske var det för torrt mot vad det brukar vara. Resultatet var iaf inte bra på BB-sidan.

Jag hade faktiskt puder över ska tilläggas, Clarins Mattifying Powder (tror jag den heter, orkar inte kolla) för att dämpa skinet om det blev nåt. När jag kom hem från min tur på stan var det helt klar Mac-sidan som klarade sig bäst. Täckte fortfarande bäst och såg snyggt ut.

Jag ska testa igen, byta sidor och ha lite normalare premisser.

Övrigt idag var grå matt skugga från Urban Decay - Revolver, rosa cybershadow från Makeup Store - Babydoll, High Beam från Benefit på ögonbrynsbenet, ögonbrynsskugga från HM, Concealer från Makeup Store, Dallas rouge från Benefit och slutligen Benefit Läppbalsam.

Ganska mesiga sminkningar på sistone, men det matchar mitt humör lite. Drog till med stort hår istället, tredje dagen utan att tvätta det tack vare label.m torrshampo och att det är lite lockigt (blir ju inte så fett från hårbotten då). Tuperade lite, kramade in lite mousse och sprayade. Voila, big hair! =) Syns inte på bilden dock, drog det bakom örat för bilden....

image98

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0