Fredag och lördag - guldgrönt och rött!

Natten till fredag kunde jag överhuvudtaget inte sova. Låg och grubblade på egen butik och jobb och frisyrer och smink och Brasilien... Dessutom var jag tvungen att gå upp kl 8.30 eftersom vi skulle iväg till Munkfors i Värmland. Jag var på V-Nalens 50 års fest, tråkigaste tillställning jag nånsin betalat 270 kr för att besöka. Sladdriga äckliga hamburgare och ingen underhållning eller välkomnande. Fy så tråkigt.

Nåja. I fredags kombinerade jag guldgrönt med guld av mina MAC-pigment. Blev riktigt coolt. Eller grönt, Teal är det ju egentligen och Old Gold. När vi kom fram till vandrarhemmet vi bodde på var jag tvungen att sova en stund eller två. Det krävs långvarig övning av en äkta slacker att sova med fullt smink och se lika bra ut när man vaknar! =) Det gäller ju att ligga med ansiktet utanför kudden eller på rygg, så man inte smetar ut allting!

image135

På lördagen sedan så fick jag förtroendet att sminka mamma. Hon fick samma underlag och primers etc som jag, tror nog att Macs oljefria foundation passar bättre på henne! Helt rätt färg var det iaf. Hon fick grönbrunguldig skugga från Mac-pigmenten. Det som är lite kul med att sminka mamma är att hon har väldigt hängiga ögonlock och även ganska slapp hy under ögonen. Kan säga att utan urban decays primer potion hade hennes skugga försvunnit innan vi kom hemifrån! Nu var hon snyggast på festen hela kvällen!

Själv satsade jag på Revved-up och Accent Red. Jag hade en svart klänning med vita spetsdetaljer från Indiska och med det röda stövlar - så jag kombinerade det med röda naglar och röd-rosa smink. Fick lite tidspress eftersom mamma och jag flumma med håret så länge, så jag fick inte till det riktigt så rött som jag ville. Men även jag var snyggast på stället av de yngre förmågorna!! =) Tyvärr blev det inga bra eller tydliga bilder och det syns väldigt dåligt hur det egentligen ser ut. Dessutom hade jag nog velat ha lite starkare färg än vad som blev nu. Jakten på en cool röd skugga fortsätter alltså!

image138

Det är nog dags att färga håret med. Dels har jag fått 1 cm utväxt som syns eftersom jag är blond, dels är det så matt och tradigt nu så något måste göras. Tips på bra inpackningar?


Kommentarer
Postat av: Johanna

en riktigt RÖÖÖÖD skugga är OMG från pure luxe cosmetics

annars har fyrinnae uuunderbara skuggor (några hundra minst) men det tar ett par veckor innan de skickar eftersom skuggorna GÖRS efter att man beställt

en liten provburk räcker länge och kostar 1-2dollar st
har måååååånga och älskar dom

2007-10-28 @ 21:42:12
Postat av: Sminkan

Fyrinnae är naturligtvis en lösning. Annars har MUS röda skuggan East (som blivit ett rouge nu, helt plötsligt), MAC har en lite tub med flytande ögonskugga i rött, sen finns röda eyedust bland annat hos Face som kanske kan vara något. Ska tänka på dig när jag letar ögonskuggor. Jag har en röd kakeyeliner som kanske kunde funka som ögonskugga om man blandar den med lite vaselin istället för vatten. Har aldrig testat det men vet att det inte funkar med vatten bara för då blir torr och dammig.

Du var jättevacker på alla bilderna! Snygga sminkningar, verkligen! Snygga bilder också!

2007-10-29 @ 15:17:29
Postat av: Akrogirl

Tack för tipsen!! Kommer besöka en Mac i Rio, får titta vad de har för kul där! =) MUS och Face är ju lite lättare att få tillgång till här iofs =)

2007-10-29 @ 18:29:22
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0