Foundationspensel - bu eller bä?

image60Jag har alltid använt svamp eller fingrarna för att applicera foundation. På sistone har jag dock funderat lite på om man kanske skulle testa med att använda en borste istället, blev tex sminkad på Bobbi Brown med en borste. Så idag när jag gick en snabbis på stan så köpte jag en foundationborste i nylon på Kicks.

Är det någon som har testat och vet om det är bättre, enklare, snyggare med borste? Mina svampar är billigt skräp från HM, kanske gör det skillnad om man tex använder en Beauty Blender eller nåt?

Dessutom köpte jag en turkos spargris på Erikshjälpen =) Men det fanns en annan gris där jag egentligen vill ha, en stor brun rund uggla! Det tråkiga med den bara är att det finns inget hål att få ur pengarna genom - vilket alltså gör den värdelös som spargris. Men söt var den!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

För mig varierar det med vilken foundation jag använder. Vissa funkar superbra med pensel, andra bättre med svamp. Fingrar har jag aldrig använt. Vet inte hur man gör då. Så är det när man vant sig vid något...

2007-09-19 @ 19:43:29
Postat av: Akrogirl

Vilken funkar bäst med vilken då? Jag testar ju alla möjliga och mitt problem är mest att jag blir så oljig på näsan, trots oljefria foundations.
Såg att du skrev nånstans att du är 34, själv är jag 29 och börjar också märka skillnad på huden. Har du nåt tips där? =)

2007-09-19 @ 21:00:28
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/
Postat av: rocketqueen

Ååh, vilken fin uggla! Jag älskar ugglor och skulle köpt den på stört!

2007-09-28 @ 10:40:28
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Akrogirl

Rocketqueen: jaa, jag får väl gå tillbaka på onsdag och köpa den om den finns kvar =) Får väl skippa att använda den som spargris!!

2007-09-30 @ 23:56:58
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0