KaDeWe i bilder!

Egentligen var det fotoförbud inne på KaDeWe, men jag är ju turist - jag kommer undan med det mesta!! Vad jag gjorde där finns ju beskrivet nedan, men kommer berätta det kort ändå.

Detta är alltså KaDeWe som ligger på en tvärgata i slutet av Ku´damm. Man märker egentligen inte att det är en tvärgata, man bara fortsätter rakt fram i princip. KaDeWe är ett stort och berömt varuhus, som firat 100 år i år (100 jahre).
    "Up until the 10th October 2007, visitors can enjoy a special event - the fabulous "KaDeWe Myth". The "100 years KaDeWe" exhibition glamorously unveils the myth of this luxury department store and invites you to a brief journey back in time through the history of this legendary store."

På KaDeWe´s bottenvåning finns vad som intresserar oss mest, nämligen smink. Här en lista av några av de märken de har: Acqua di Parma Parfum, Agent Provocateur Parfum, Annick, Goutal, Aveda, Benefit, Bobbi Brown, Carita, Chanel, Christian Dior, Clarins, Clé de Peau, Clinique, Creed, Dr. Hauschka, Estée Lauder, Floris, Guerlain, Kanebo, Kiehl´s, Knize, Korres, La Mer, La Prairie, L´Occitane, MAC, Molton Brown, Nars, Ole Henriksen, Origins, Penhaligon´s, SBT, Serge Lutens, Shiseido, Sisley, T. LeClerc, Vera Wang.


Fanns ditt favoritmärke med? Då är ett besök där väl värt pengarna! Läs mer här om KaDeWe!

Nåja, nog med reklam.

Mac och Bobbi Brown

Mitt första stopp var Mac, jag tittade en del på vad de hade men blev liksom inte sugen. Konstigt va? Jag hade ju sett allt i Stockholm och det var rätt mycket folk där. Jag gick istället till Bobbi Brown, det märket kommer ju till Sverige i februari. Antar att ni är nyfikna på min recension av deras oljefria foundation senare =)

Som jag sa så sminkade tjejen vid Bobbi Brown av mig och applicerade denna foundation istället, samt rouge och läppglans. 36 euro kostade den, och som sagt: jag har massor av olika märken hemma. Foundations är min absoluta akilleshäl. Jag tog min lilla påse och gick, ingen ångest där inte =)

Benefit
Därefter traskade jag vidare till Benefit. Såklart var jag ute efter deras Benetint för kinderna, men nejdå, det blev nåt helt annat inköpt istället! Nämligen deras Benetint lipbalm och rouge Dallas. Tjejen på Benefit var jättetrevlig, hon försökte hjälpa mig att välja vad jag skulle köpa. Nästa gång jag åker till Berlin blir det High Beam och ögonbrynsskuggan! =) 53 euro för hela paketet, åter igen tog jag min lilla påse med ett leende på läpparna!

Art Deco
Nästa stopp blev det tyska lågbudgetmärket Art Deco. Jag har inte hört mycket om det eller vet om det är bra, men de hade en typ av ögonskuggepenna som såg intressant ut. Refillerna var små och billiga så tänkte att de var värda ett köp. Stannade först vid en annan disk men gjorde bort mig då jag låtsades förstå tyska, så tänkte att det var bäst att gå vidare.... 22 euro för detta.

Andra diskar jag passerade var Nars, Kiehl´s, Lancome där jag köpte Virtuos som jag senare lämnade tillbaka (där kom ångesten!) och Clarins, La Mer mfl.

Jag såg även en monter som hade ett helt fantastiskt tak, vet faktiskt inte vad de sålde men vackert var det!

Resultatet!

Gick rätt snabbt där inne på KaDeWe, kändes lite konstigt att strosa där inne helt själv i främmande land. Tog en bild på mitt sminkade ansikte, men den blev inte så skarp tyvärr. Fick ju snabba mig på också, kändes pinsamt att fota sig själv =) Men det är alltså Bobbi Browns foundation (varm ivory), Benefits ögonbrynsskugga, rouge Dallas och Benetint lipbalm.

På lördagen var vi på HM och där köpte jag denna tröja ->

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Underbar sminkning! Du ser jättebra ut! Låter som en härlig vecka i Berlin. Massor av shopping! Kul! Spännande att få läsa mer om vad du tycker om de olika produkter du köpt!
Välkommen hem!

2007-09-18 @ 19:10:22
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: SantaCarolina

Jag älskar Benefit! Men första gången jag köpte det så beställde jag på deras egna webshop. Det tog 3 månader innan jag fick grejerna och så åkte jag på en tull på 250 spänn.. skitkul!

2007-09-22 @ 22:22:16
URL: http://sa
Postat av: Akrogirl

SantaCarolina: Åhh, så retligt!!! Jag är väldigt nöjd med deras rouge hittills, vad har du för grejer därifrån?

2007-09-23 @ 23:57:48
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0