Sminka med foundationborste

image44Nu har jag använt min foundationsborste i en vecka ungefär och jag måste säga att jag gillar det! Trekantiga svampar är ofta ganska oexakta, de suger åt sig ganska mycket och blir... äckliga ... efter ett tag. Jag är lika slarvig med att göra rent dom som allt annat, så ni kan ju tänka er. Usch!

Nu köpte jag ju en syntetisk borste från Kicks, så det är möjligt att resultatet blir ett annat med en naturborste. Men jag gillar iaf känslan av att svepa den kring ansiktet, hur len och mjuk den är. Ibland har jag en viss känsla av irritation i huden, det kittlar liksom på ett obehagligt sätt. Men vem vet hur min hud är funtad egentligen =)

Resultatet blir jämt och fint, det går att få det tunt och skirt eller tjockt och kakigt om man vill det. Dessutom är det så lätt att komma åt runt näsan och i ögonvråna. En pensel gör det också enklare att få upp foundation ur korkade flaskor utan pump - som Bobbi Browns eller Macs foundation. Hur tänker man där egentligen, är det meningen att man ska hälla ut allt i handflatan? :P

Betyg för borsten: 4 av 5, minus för att jag inte jämfört med naturborste! =) Betyg 5 av 5 då, I like it!!!

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Vad kul att du verkar gilla den! Visst är det kass att vissa av MAC's inte har pump; jag brukar hälla ut en klick på handryggen för jag vill ju inte doppa borsten i flaskan om och om igen.
Hur menar du med naturborste? Menar du till löspuderfoundation eller kakvarianterna då?

2007-09-28 @ 10:33:17
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Sminkan

Ja, jag undrade också hur du menade. Om man har en flytande foundation ska man ha en syntetborste. För puder är dock naturborsten utmärkta.
Kul att du trivs med din foundationpensel! För vissa foundations tycker jag också att det är oslagbart, för andra föredrar jag svamp. Har upptäckt att t.ex de foundations som ska bli till puder på huden passar bäst med svamp. Antar att det beror på deras konsistens.

2007-09-28 @ 11:55:42
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Akrogirl

My bad *rodnar*

2007-09-28 @ 13:58:10
URL: http://www.thyroid.se/wondervoll/
Postat av: Anonym

Rodna inte! Man kan inte allt och speciellt inte allt på en gång!

2007-09-28 @ 20:26:40
Postat av: Sminkan

Det var alltså jag som var anonym nyss...

2007-09-28 @ 20:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0