Meningen med livet?

När jag gick hem till mamma idag lyssnade jag på Christer i P3. Idag var ämnet meningen med livet, och jag valde att ringa in och kom fram på andra försöket. Tyvärr fick jag inte vara med i radion men jag diskuterade detta med mamma senare iaf.

Jag tror att meningen med livet är att utföra något. Kanske inte en specifik handling eller gärning, men för mig vore det alltför meningslöst att enbart vara här för att ha roligt och festa. Förvisso är detta en effekt av att det inte roar mig, men jag tror ändå att man är satt här för att lära sig något och förmedla det vidare.

Själv har jag byggt upp en community för sköldkörtelsjuka - thyroid.se - vilket givetvis är något jag är stolt över. Inte en lika stor gärning som om jag istället byggt Lunarstorm, men allt är ju relativt. Det viktigaste är att när man ligger på sin dödsbädd ska man inte ångra allt man inte gjorde utan livet består i olika prövningar som människan måste igenom.

Orkar inte riktigt utveckla det här just nu. Vad anser du om detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0