Varför jag sa upp mig

26 juni sa jag upp mig från mitt arbete som telefonförsäljare. Anledningen till att bägaren till slut rann över var min manliga chefs inställning till kick-off aktivitet.

Så här har han tänkt: För någon vecka sedan presenterade vår chef att vi den 24:e augusti ska vi 20+ anställda iväg på Kickoff, på vår egen fritid men betalt av If. De aktiviteter som skulle ske var paintball, spa, motorcross av nåt slag och nån modevisning av nån på TV4. Kul alltihopa!! Jag älskar både motorfordon och skönhetsvård så jag såg givetvis fram emot detta. Idag på vårt veckomöte berättar han att tjejerna ska iväg på spa och modevisning och killarna på Paintball och motorcross.

...

Jag blir fullständigt vansinnig. Jag förstår att alla inte kan göra allt samtidigt för det finns det inte plats för, och jag förstår att vi ska göra olika saker etc etc. Vad jag fullständigt inte accepterar är att vi inte får något val utan delas in utifrån vårt kön. Varför ska jag som tjej placeras i ett fack som säger att jag bara ska bry mig om mitt utseende och killarna ska göra tuffa actiongrejer?

Till saken hör att vi har en kvinna med reumatism, så visst är det jättekul att hon kan följa med för en gångs skull. Men jag accepterar inte att jag inte får välja vad jag vill göra på kickoffen. Jag som motorintresserad sminkfreak som dagligen sminkar mig och lägger stor del av min budget på smink men inget på actionsporter tycker det vore
jättekul att få göra nåt annorlunda. Tänk om killarna fick chansen att gå på spa och få fotvård och varva ner och vi tjejer få testa nåt häftigt som ger oss kraft och självförtroende?

Argument från deras sida: du har ju val! Att komma med eller inte! Varför de olika aktiviterna inte kan lottas ut: då kommer ju alla gnälla över vad de fått! Varför inte alla får rangordna vad de helst vill ha och sen lotta? Ooooh
nej.

Det är ju inte bara detta som fått mig att säga upp mig utan mycket andra problem, men detta gjorde mig så förbannad att jag helt enkelt inte tar det längre. Jag tänker inte acceptera att ingå i urvalsgrupper baserade på mitt kön på min arbetsplats.

Vad anser ni om detta?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Håller helt med. Det där är så orättvist så det kokar i mig. Sen att chefen är ett stort as. Det visste jag ju redan.

2007-08-01 @ 23:35:41
URL: http://universalappeal.blogg.se/
Postat av: Liebling

Stackars hans fru ;)

2007-08-01 @ 23:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0