Fråga om Berlin

Fick en fråga i ett tidigare inlägg:

Postat av: L.N
Hej. Jag halkade in på din blogg här och såg att du varit i Berlin. Jag ska åka dit i mitten av november och hälsa på min syster o hennes kille som ska bo där. Jag undrar bara om du vet några bra ställen att äta på och om du har något tips på något ställe att gå ut på. Vill "överraska" dom med att veta lite om Berlin... =) Men de är rätt svårt att hitta vettig info om Berlin på nätet, några tips på sidor att kolla på? Tack på förhand. // L.


Berlin är en helt underbar stad, jag är säker på att du kommer gilla den! Men varför inte låta din syster vara din värd och du kan vara en fullfjädrad turist?

Men ok, XII Apostles har goda och enorma pizzor, finns i Charlottenburg och nära Museum Island. Sedan är sushi gott och billigt i Berlin. Men egentligen har jag inte restaurangtips eftersom jag gillar all mat!

Klassiska sevärdheter är ju dom som jag lagt upp bilder på. Tv-masten med dess utsikt (bered dig på lång kö), Zoologischer Garten, Tiergarten, hela innerstan med Ku´damm... Tänk på att alla affärer är stängda på söndagar, så ska du shoppa får du göra det andra dagar. Turistgrejer och restauranger är öppna dock.

Kolla på www.berlin.de, där borde finnas en massa. Googla på Berlin, måste ju finnas hur mycket som helst där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0