Första dagen på nya jobbet

Idag var det min första dag på nya jobbet. Jag har fått jobb som marknadsundersökare och tillsammans med 17 andra hade vi idag introduktion. Det var jag (som är 30), 3 st över 50+, en tjej på 29, en kille på 26 och resten var mellan 17-22. HerreGUD säger jag bara! VAD GAMMAL JAG ÄR!

Fast det är ju bra för mångfalden såklart. Jag har infört köpstopp i mitt liv, har inte råd att shoppa så som jag gjort. Så jag blir lite beklämd då dessa 19-åriga flickor som bor hemma gratis svarar på frågan vad de vill göra med en miljon kronor:
    - "Shoppa. Äta på mcdonalds varje dag typ".

Hjälp, plötsligt är ni 30, vet vad ni vill göra och måste ta BANKLÅN på den där miljonen för att kunna göra det! Spara lite pengar i fonder jäntor! Sedan är dom naturligtvis tysta som möss och .... Nä, när JAG var UNG, då var det MINSANN 3 km till bussen och JAG var tvungen att gå BARFOTA dit!

*fniss*

Men det ska bli kul att jobba och allt jag tjänar som inte går till räkningar går antingen tillbaka till mamma eller till sparande. Yay im 30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0